Uncategorized

Ny roman på vej!


Netop tilbage fra møde med den rare forlægger.

Og nu tør jeg godt gøre det officielt: Der er en ny roman på vej fra min hånd – den femte i alt.

Intentionen fra min side: At skrive en morsom, syret og gerne også tankevækkende historie i korte kapitler og med fuld gas fra første til sidste side.

Som altid, når jeg skriver romaner, går jeg efter at skrive underfundigt, sprogligt originalt og med nogle krøllede tematikker. Samtidig vil jeg gerne skrive afsluttede fortællinger – det, som jeg i min egen terminologi kalder lejrbålshistorier. Der skal altså være en narrativ struktur med begyndelse, udvikling og slutning, og jeg er heller ikke bleg for at indrømme, at jeg hjertens gerne vil underholde min læser. Denne gang går jeg planken helt ud.

Bogen har arbejdstitlen ”Om franske kalkuner og porten til helvede.” Den handler i korte træk om det faktum, som alle ved, men som ingen taler om: At porten til helvede findes under Skejbycentret i Aarhus Nord, nærmere bestemt lige under Føtex’ nye selvbetjeningskasser. I centret sidder en mand, der er chef for det hele og som ved det der med helvedes port, men som ikke kan sige det til nogen. Her er folk, der får hysteriske anfald i Matas, kaster med gær, skider i håndvasken, forsvinder i røgskyer og omkommer på absurde måder, og det er alt sammen på grund af helvedes port.

Der er også noget med Søren Pilmark, der går rundt i gangene om natten – ikke som sig selv, men som en papfigur, hvor han reklamerer for fjerkræsprodukter. Således er han intet mindre end helvedes sendebud.

Der er også en satanist og en vantro religionshistoriker og en centerchef, der banker Søren Pilmark som papfigur, brænder ham, kyler ham i havnen, kører ham gennem flishuggeren, smider ham på Småt Brændbart. Gang efter gang. Og alligevel kommer papfiguren af Søren Pilmark igen, hver gang helvedes port skal til at røre på sig.

Der er også – uden at afsløre for meget – en tur ned i selve helvede.

Skejbycentret. Her lades alt håb ude.
Skejbycentret. Her lades alt håb ude.

Det bliver syret, det bliver sjovt, og bogen bliver ikke til at lægge fra sig, det garanterer jeg (og alle prøvelæserne).

Nu går vi i gang med alt det praktiske: Omslag, pr-plan og så videre, og hvis alt går vel, kommer bogen ganske, ganske snart!

Følg med her og vær beredt, thi Helvedes Port skal stå på vid gab, og du kan ikke gemme dig…

Skriv et svar

