Mine bøger

Avertissement: Litteratur, ganske live


Torsdag 16. maj vil der være alle tænkelige muligheder for at få en intens litteraturoplevelse live, og det endda ganske gratis.

Det eneste, man skal gøre, er at tage sig til Århus, til Nørregade, hvor Løves Bogcafe lægger rustikke rammer til en oplæsning med fire forfattere, alle med en vis forbindelse til Aarhus:

Inge Pedersen

Terje Nordberg

Brian P. Ørnbøl

Og mig selv.

Vi har det til fælles, at vi mødes fra tid til anden og læser og diskuterer hinandens skitser, noveller, digte og tanker i øvrigt. Genremæssigt er vi lidt ud over det hele, også formmæssigt: Digte, romaner, noveller, erindringer, faglitteratur, og hvis jeg har glemt noget, er jeg fortrøstningsfuld i min tillid til de andres tilgivelse. Men vi har alle bedrevet novelleskrivning.

Derfor fik vi den ide, at vi ville komme en aften og læse en novelle op, hver især, af vores egen produktion.

Hvad de andre vil læse, ved jeg ikke, men jeg ved, hvad jeg selv vil læse. Men jeg siger det ikke. Det er en hemmelighed. Men en god en.

Og det var torsdag aften, kl. 20.

Skriv et svar

