Uncategorized

So ein ding på Halds klokke


haldklokkenFor en lille måned siden forlod jeg Kapellejligheden på Hald Hovedgaard. Det var en lørdag aften, som sangeren stundom kvad, og jeg skulle på druk.

Jeg havde tilbragt samme lørdag med at skrive mit manus ud og at være på cafe i Viborg for at sidde og vegetere over en meget lidt vegetarisk brunch. Siden gik jeg en tur ved Hald Sø, som jeg har for vane, og derpå vaskede jeg gulv og gjorde lejligheden ren.

Jeg pakkede min bil i tusmørket, og lige inden jeg startede vognen og kørte min vej, tog jeg fat i rebet til klokken over Kapellejligheden og gav det et par forsigtige ryk. Ding, ding, sagde klokken. Hvorpå jeg forlod Hald. I en fart.

Se, traditionen byder jo, at man giver champagne, når man ringer med klokken, samt at man ringer med klokken, når ens manuskript er færdigt, og det var det, så det gjorde jeg.

Men der sad 50 mennesker til selskab inde i hovedbygningen, og jeg ville ikke trænge mig uhøfligt på med dusinvis af champagneflasker til en samlet sum på flere tusinde kroner, når det nu var folk, jeg ikke kendte, så derfor skyndte jeg mig væk.

På vej på druk i Vildbjerg kørte jeg ind og anskaffede mig en flaske Cava – den sorte Freixenet – som jeg kan vidne på er det mest champagnelignende produkt, man fører i Rema1000 i Karup.

Jeg fik ikke åbnet cava’en den aften (men jeg fik ganske meget andet, så bare rolig). Faktisk ligger den i mit køleskab endnu.

Jeg er nemlig ikke rigtig færdig med bogen alligevel. Jeg har lige taget den frem, og der er så meget, der ikke helt fungerer. Om igen.

Ding, sagde klokken, men det var alligevel ikke so ein ding.

One thought on “So ein ding på Halds klokke

Skriv et svar

