Morten privat

Tommestok: Liste over fordele


I flere dage har jeg kørt rundt med en tommestok i min bil. Jeg skulle egentlig bruge den til at måle noget med, men da jeg nåede frem til der, hvor jeg skulle måle noget, kom jeg ud af bilen uden tommestokken, og mit forehavende (at købe et nyt tv) lykkedes endda.

Nu er tommestokken altså i min bil. Kender jeg mig selv ret, kommer den ikke ud fra bilen igen, og jeg må købe en ny tommestok, næste gang jeg skal glemme at måle noget, fordi min tommestok ligger i bilen. Nu har jeg følgende effekter liggende i min bil: Seks tomme sodavandsflasker. En kikkert. To fladmaste sodavandsdåser, som jeg skal have rettet nogenlunde ud, før jeg engang får dem proppet i en pantautomat. Ispapir. En jakke. En strømpe. Jeg kan ikke tage mig sammen til at tage ting ud af min bil, når først de er kommet derind (jeg selv og mine børn er undtaget fra den regel). Min paraply ligger også i min bil. Jeg er led ved at tage den ud. For så glemmer jeg den et eller andet sted. Så vil jeg hellere blive våd, for det var en dyr paraply.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil. Jeg kan bruge den til at lege politimand med, når jeg holder i kø. Jeg kan vifte med den og sige pull over, motherfucker. Så ingen ser det, selvfølgelig.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil. Jeg kan også måle ting, når jeg holder i kø. Jeg ved nu, at afstanden fra min næse til rattets overkant er 58 cm, når jeg sidder normalt bag rattet. Jeg ved, at længden af min underarm fra albue til spidsen af min langemand er 49,5 cm, og at denne afstand er præcis identisk med højden af sideruden, hvorfor jeg ofte sætter min arm til hvile der, i spænd med albuen forneden og spidsen af min langemand kilet fast mod vinduesrammen øverst.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil. Jeg kan lave bogstaver med tommestokken, når jeg holder i kø. For eksempel kan man let folde bogstaverne O.S.T.E.M.A.D. og holde dem op mod forruden, omvendt, så ham foran kan læse bogstaverne korrekt. Det giver ham noget at tænke over, især fordi O og D i tommestoksfont er identiske, og så kan han bruge sin køtid på at spekulere over om jeg har skrevet OSTEMAD eller OSTE-MAO  til ham. Sådan gør jeg meget for at glæde mine medmennesker.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil. Jeg kan folde den til en munter hat, når jeg holder i kø. Et slips. Et lyssværd. Søde dyr. Et par briller.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil. Når jeg er færdig med at holde i kø, og når min syvårige søn vil låne den, og den derpå uundgåeligt vil forsvinde i det sorte hul af tekniske dingenoter og skruer og bolte og ledninger og kostbar men demonteret forbrugerelektronik, der er hans værelse, kan jeg sige, desværre, ved ikke hvor den er. Og det passer, for jeg har glemt det, indtil jeg sætter mig ind i min bil igen.

Der er mange fordele ved at have en tommestok i sin bil.

One thought on “Tommestok: Liste over fordele

Skriv et svar

