Uncategorized

HALD! Eller rettere, H.A.L.D.!


Fra den 6. til den 11. august opholder jeg mig på Hald Hovedgaard. Jeg er en af de danske forfattere, der skal deltage på sommer-residencyprogrammet H.A.L.D., hvor vi – udover at skrive, selvfølgelig – skal indgå i et professionelt fællesskab med fire udenlandske forfatter. En inder, en tysker, en zimbabweaner (hedder det mon sådan?) og en lette. Se hvem de er på Halds egen hjemmeside.

Det er for mit vedkommende tredje gang, jeg får et arbejdsophold på Hald Hovedgaard, men denne gang skal jeg altså i højere grad end før indgå i et fællesskab. Det ser jeg frem til, ligesom jeg også glæder mig til at skulle møde og diskutere med forfattere fra fire vidt forskellige baggrunde.

Sidste år ved denne tid var jeg også på Hald, hvor jeg havde en mindeværdig aften sammen med de tre fribyforfattere – læs om det på dette blogindlæg.

Min uge på Hald sluttes af med Store Bogdag, hvor vi vist nok skal lave noget sammen, os, der har været deltagere på H.A.L.D.

Jeg glæder mig, ikke mindst fordi jeg altid synes, det er fantastisk inspirerende at høre andre forfatteres erfaringer, arbejdsformer, tanker om litteratur. Man ender ligefrem med at lære noget nyt.

Skriv et svar

