Uncategorized

Illustrator søges


Her kommer et lille jobopslag til en enkeltstående opgave:

Jeg har skrevet en større artikel til Forfatteren (Dansk Forfatterforenings medlemsblad), som læses af de godt 2.000 medlemmer af foreningen.

Det er en artikel på knap 1.000 ord, som handler om modsætningen mellem at skrive efter plot og ikke at skrive efter plot, fortalt som et eventyr for børn.

Og en illustration er ønskværdig.

Da min egen tegnemæssige udvikling gik i stå, da jeg var 12 år, ønsker jeg at finde en illustrator, der har lyst til at løse opgaven sammen med mig.

Opgaven lyder som følger:

  • Der skal fremstilles 1 illustration med målene ca. 18 x 21 cm.
  • Illustrationen skal ledsage et eventyrlignende tekst, men må ikke være i børnestil
  • Illustrationen godkendes af Forfatterens redaktør (og af mig, selvfølgelig)
  • Deadline 23. 11.
Aflønning: Nej. Hverken Forfatteren eller jeg har et budget. Til gengæld får man sin illustration og sit navn i Forfatteren. Jeg kan dog love et signeret eksemplar af min nyeste roman, min evige taknemmelighed samt at hælde rødvin på illustratoren ved førstkommende lejlighed.
Interesseret? Så skriv til mig på mortenleth1@gmail.com.
5 thoughts on “Illustrator søges

  1. Hej
    Det var synd jeg ikke nåede at hapse den opgave, kunne godt ha brugt rødvinen .-)

    Kontakt mig gerne, hvis du har brug for en illustrator en anden gang!

    Bedste Hilsner
    Signe

  2. betal folk for deres arbejde. Som du gerne vil have penge for arbejde, vil illustratorer og grafikere gerne have penge for deres arbejde. Der er en mærkelig tendens til at lave “ulønnet” arbejde fra illustratorers side, hvilket er at bide sig selv i halen. Og skader resten af branchen.

    1. Hej,

      der var to muligheder: Ikke at lave opgaven eller at lave den – ikke gratis – men for rødvin og en bog. Artiklen var til fagbladet Forfatteren, som ikke havde budget til at illustrere min artikel. Derfor måtte jeg gøre et af tre: 1. lade være med at få den illustreret, 2. gøre det selv, hvilket var værre, og 3. finde nogen, der ville gøre det for en lille betaling. Det blev mulighed nr. 3. Men principielt er jeg enig med dig. Det er bare ikke kun illustratorer, der ofte bliver bedt om at lave noget gratis. Det gør forfattere så sandelig også. Jeg tilbød f.eks. Aarhus Onsdag at skrive klummer. Det måtte jeg da gerne. Gratis. Så det sagde jeg nej til. Men jeg er meget, meget tit ude og læse op uden at få noget som helst for det. Ikke at det er i orden. Det er et vilkår for kreative i dag, og det rammer os alle.

Skriv et svar

