Uncategorized

Fire stjerner i Ekstra Bladet


Så fik jeg sørme også en anmeldelse i Ekstra Bladet.

Det havde jeg nu sådan også regnet med – anmelderen Frank Sebastian Hansen har troligt anmeldt mine to første, som han har haft godt at sige om, men også har kritiseret.

Ved Krimimessen i 2010 talte jeg med ham, og han påpegede venligt og sagligt hvor han så mine styrker og mine svagheder – og i hvilken retning, han syntes, jeg burde gå som forfatter. Specifikt at jeg burde bruge min observationsevne noget mere til at tegne tætte portrætter af mine personer. Det lå rigtig godt i tråd med mine egne observationer og tanker, så det gjorde jeg i Mens Vi Venter. Og det har han så kvitteret for i dag med 4 stjerner og rosende omtale.

4 stjerner er måske ikke svimlende, men jeg tænker bare på, at samme anmelder skrev en blomstrende anmeldelse af Pia Juuls Mordet På Halland, blandt andet med ordene “ren krimikunst”. Men også Mordet På Halland fik kun 4 stjerner. Set i det lys er 4 stjerner rigtig godt. Frank S. er en kræsen herre, men altid fair og kompetent.

Jeg synes, der tegner sig et mønster – tre anmeldelser, alle tre virkelig gode. Så jeg er en glad forfatter.

På fredag skal jeg så ud og møde nogle af mine læsere (og potentielle læsere).

Jeg skal nemlig læse op fra bogen på Løves Bogcafe i Århus i forbindelse med Kulturnatten. 

Er du i nabolaget, så kom endelig forbi – det bliver både interessant og hyggeligt. Og de har altså godt øl hos Løves.

 

Skriv et svar

