Uncategorized

Få uger igen


Omslag, korrekturlæsning og snart møde om lancering og markedsføring af “Mindset”. Det er der, hvor vi står lige nu; min nye roman Mindset er vel 6-8 uger fra udgivelse, så snart begynder tingene at rulle hurtigt.

Maria på forlaget har haft en enkelt prøvelæser på bogen, en kritisk og erfaren læser af mange forskellige genrer. Prøvelæseren meldte tilbage til Maria 48 timer efter at have fået bogen – hun havde ikke kunnet lægge den fra sig, og hun var vildt begejstret. Prøvelæseren skød i øvrigt en af mine egne bekymringer om bogen ned, men hvad det var, vil jeg ikke sige, hvis nu ingen opdager det!

Så det hele tegner godt.

Jeg har fået de første udkast til omslaget og havde nogle indvendinger, men i det store og hele kommer det til at blive rigtig godt. Omslaget er holdt i rene farver; sort baggrund og røde bogstaver, der fylder det meste af forsiden. Det passer godt til bogen og dens stemning.

I starten af februar skal jeg mødes med forlaget om markedsføring og lancering, og så kører møllen med korrekturlæsning og rettelser, første, anden, tredje gang. Det er i øvrigt forfatteren selv, der udfører de rettelser, korrekturlæseren finder, så jeg kommer ikke til at slippe arbejdet med manuskriptet lige med det første. Det er i parentes bemærket en rigtig god ting for ens sprog at få en professionel korrekturlæser til at se på det, man skriver; det lærer man en hel del af. Jeg har vel lavet langt færre kommafejl og syntaksfejl denne gang end jeg gjorde første gang.

Selve lanceringen af bogen – den ved jeg ikke noget om endnu. Hverken hvornår eller hvordan vi gør det.

Alt i alt er denne fase lige så spændende, som den var med Tornmark; den er nervepirrrende, men det er også en sød ventetid, for flere og flere mennesker kommer i kontakt med det, jeg har skabt, og til sidst når bogen helt ud til forhåbentlig mange mennesker. For mig som forfatter er det snart sidste station på den rejse, der begyndte i min sofa med pc’en på skødet for næsten to år siden, da jeg skrev de første kapitler i Mindset. Det startede med titlen og en vag ide om hvor, jeg ville hen, så har jeg taget den ene omvej efter en anden og hele tiden blevet lidt klogere på personerne og historien, og nu når vi til vejs ende. For mig.

For min hovedperson, Anders Egholt, skal det hele først til at begynde nu.

Skriv et svar

