Uncategorized

Min rute på Bogforum


Robert Zola Christensen skriver i dag i Politiken om det, han skal opleve på BogForum. Nu er jeg ikke blevet spurgt af Politiken, hvad jeg skal opleve, så det bringer jeg her på min blog i stedet.

Klokken 11 lørdag skal jeg opleve mig selv på stand 35. Det er vist her, jeg starter, for jeg kører fra Hald Hovedgård tidligt lørdag morgen og når næppe meget andet før det.

Mit forlag Verve Books indrykker helsides annoncer i både Information og Politiken fredag, hvor de inviterer publikum til at komme og høre bl.a. mig, så jeg har begrundet håb om, at der rent faktisk kommer nogen til min egen oplæsning.
Jeg ville gerne have oplevet Bent Christensen fortælle om sin bog ”De grønne djævle” på Tranescenen – ikke fordi militærhistorie interesserer mig det fjerneste, men det interesserer mig, hvordan i himlens navn en dansker i 2009 kan finde på at skrive en bog, der forherliger de tyske faldskærmsjægere under 2. verdenskrig uden at nævne deres talrige rædselsgerninger med et eneste ord. Men arrangementet er pillet af programmet. Måske fordi nogen er blevet opmærksom på, at manden rent faktisk har skrevet en bog, der forherliger de tyske faldskærmsjægere under 2. verdenskrig uden at nævne deres talrige rædselsgerninger med et eneste ord. Øv. Gad ellers godt høre den mand prøve at forsvare sig.

Jeg vil opleve min studiefælle fra retorik Christoffer Boserup Skov på stand 400. Han har skrevet en bog om filosofi for børn og har en filosofi-workshop for børn – det skal jeg se!

Kl. 14.30 på Balkonscenen skal jeg se Elisabet Svane og Pia Kjærsgaard blive interviewet om Elisabets bog ”Pia K. – Årene ved magten.” Elisabet var redaktør på Tornmark og har en meget stor del af æren for, at bogen er blevet vellykket, og jeg holder meget af hende. Det ved jeg ikke, om jeg så kan sige om Pia K., men projektet er interessant, fordi de to rent holdningsmæssigt nok ligger, skal vi sige, en lille bitte smule milevidt, sådan bare et par lysår, fra hinanden. Og alligevel er der kommet en bog ud af det, som oven i købet er god.

Kl. 15,00 spurter jeg over til Studie 1 og hører Lotte Garbers diskutere lydbøger med Cliff Hansen fra Gyldendal Digital. De to var også i Harddisken for et par uger siden, og det er en diskussion, der interesserer mig. Som den vel interesserer enhver forfatter, der gerne vil sælge en bog i ny og næ!

Kl. 16.00 i Bogcafeen taler Peter Lund Madsen om sin bog Vikingen og Kameldriveren, og det skal jeg se. Holder meget af PLM; jeg synes, han er en fremragende formidler; han (og min gode bekendte Peter Vuust) bærer alene æren for, at hjerneforskning er blevet sexet. Og så ser han så rar ud.

KL. 18.30 skal jeg ud at spise med forlaget og alle dets forfattere. Maria Hammershøy nægter at sige, hvor vi skal hen. Dels må vi ikke vide det på forhånd, dels skal vi sværge på vores liv og vores ære og vores slægt i fjorten led fremover aldrig at afsløre det, selv ikke under moderat fysisk pres! Maria har studeret den sicilianske mafia – og dens metoder – så jeg tør ikke andet end at parere ordre!

Kl. forhåbentlig meget sent skal jeg sove. Og næste morgen tror jeg ikke, jeg kan klare mere skriveri, flere bøger, mere bogsnak. Så kører jeg hjem.

One thought on “Min rute på Bogforum

  1. Puha, jeg bliver helt forpustet! Det er sørme da godt, at du selv skal på først, for ellers er jeg altså ikke sikker på, at du overhovedet havde været i stand til at læse noget som helst højt! ;)Nej, spøg til side:Du må have nogle gode skrivestunder, og så håber jeg, at der kommer rigtig mange forbi stand 35! Har du øvet dig på signeringen?Linda.

Skriv et svar

